Muş Alparslan Üniversitesi
 
TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Hasan Mandal Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Seminerlerimize Konuk Oldu

 

Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Seminerleri kapsamında, TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Hasan Mandal tarafından “Bilim, Teknoloji ve Yenilik Ekosisteminde Durum Değerlendirilmesi: TÜBİTAK Odaklı Yeni Yaklaşım ve Süreçler” isimli seminer düzenlendi. Seminere Rektörümüz Prof. Dr. Ahmet Fethi Polat, Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ulaş Çaydaş, Rektör Yardımcıları, akademik ve idari personel, öğrenciler ve ilgililer katılım sağladı.

 
Prof. Dr. Hasan Mandal, sunumuna “Genç İnsan Kaynağımızla Birlikte Geliştirme ve Birlikte Başarma” başlığı ile başladı.  2018 yılından bu yana TÜBİTAK üzerinde hem iş dünyasında hem de akademik camiada bu konuya odaklandıklarını ifade eden Mandal, hızla gelişen sorunlara çözüm bulabilmek için teknoloji geliştirme ve yüksek teknolojilere hâkimiyetinin kazanılması adına disiplinleri aşabilen vizyona sahip insan kaynağına ihtiyacımız olduğuna dikkat çekti. Bir bilimsel disiplinin artık tek başına düşünülemeyeceğini, disiplinler arası ilişkilerin göz önüne alınması; bunun yanında disiplinle alakadar ekonomi, küresel rekabet, uluslararası ilişkiler, toplum ve siyaset gibi boyutların da ele alınması gerektiğini sözlerine ekleyen Mandal, araştırmacıların yükselen teknolojilerle ilgili yapacakları çalışmalarda yüzeysellik ve popülerlikten ziyade derinlemesine bir sorgu mekanizması geliştirmeleri tavsiyelerinde bulundu.


‘‘Birçok burs ve proje çalışması yapıyoruz.’’


Mühendislik disiplini açısından, herhangi bir problemin bilimsel araştırma projesine dönüşmesi için en önemli unsurun merak olduğunu hatırlatan Mandal, bu hususta özellikle ortaöğretim ve lisans düzeyindeki genç öğrencilerin; temel bilimlerin mühendislik disiplini için çok önemli bir rolü olması durumunu da hesaba katarak, hem bireysellikten ziyade birlikte çalışma becerilerini kazanması hem karmaşık sorunların çözülebilmesi için farklı disiplinlerin bir araya gelmesi adına birçok burs ve proje çalışmaları yaptıklarını ifade etti. Mandal’ın konu hakkındaki ifadeleri şu şekilde: “Stajyer araştırma projemizde 1500 lisans öğrencimizi 6 aylık süreçlerle istihdam edip burs vermekteyiz. Yine aynı şekilde 2242-üniversite öğrencileri araştırma projeleri, 2209-lisans öğrenci proje desteği gibi genç öğrencilerimize yönelik faaliyetlerimiz mevcut.” 


Lisansüstü ve doktora sonrası araştırma bursu kapsamında 12 farklı süreç yönettiklerini de sözlerine ekleyen Mandal, BIGG (Genç Girişimcileri Destekleme Programı) ARDEB (Araştırma Destek Programları) gibi farklı programlarla hem ulusal hem de bölgesel çapta araştırmacıları harekete geçirecek programların yürütücülüğünü yapmaktan gurur duyduklarını söyledi.

 

Disiplinler arası çalışmanın önemine değindi


Yeni bilgi üretimi kapsamında üniversite-üniversite, sanayi-sanayi ve üniversite-sanayi iş birliklerinin ve proje çalışmaların desteklendiğini ve bu çalışmalarda kimi projelerin 30 farklı paydaş ile yürütüldüğünü ifade eden Mandal, bilgi üretimi konusunda tüm dünyanın disiplinler arası çalışma ve danışma stratejisine yöneldiğini vurguladı. Üniversitemizin ekran teknolojileri, malzeme-biyomalzeme, yüzey kaplama, fizik ve deneysel fizik, matematik ve güneş enerjisi konularında başarılı olduğunu vurgulayan Mandal, bu bağlamda hem bölgedeki üniversitelerle iş birliği ve rekabet çalışmaları yapılması hem de üretilen bilginin sanayiye kazandırılabilmesi gibi noktalardan üniversitemiz akademik personeline tavsiyelerde bulundu.


Proje odaklı yaklaşım vurgusu


Geleceğimiz için kilit öneme sahip insan kaynağımız olan genç öğrencilerin artık daha fazla dokunarak ve yaşayarak öğrenmek istemelerinin eğitim sistemindeki karşılığının proje odaklı yaklaşımlar olması gerektiğini vurgulayan Mandal, bu kapsamda TÜBİTAK olarak sonuna kadar hem öğrencileri hem de araştırmacıları destekleyeceklerini ifade etti. Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ulaş Çaydaş, Prof. Dr. Hasan Mandal’a yoğunluğuna rağmen akademik personelimiz ve öğrencilerimizle birlikte olma nezaketlerini göstermelerinden dolayı üniversitemiz adına teşekkür etti. Seminer soru-cevap faslının ardından sonra erdi.