Muş Alparslan Üniversitesi
 
Minik Laleler Kreş ve Anaokulumuz Televizyonda Tanıtıldı

Kurum yöneticileri ve eğitimcileri, üniversitemizin Minik Laleler Kreş ve Anaokulunda (MİLA) yürütülen çalışmalar hakkında, televizyon muhabirlerine bilgi verdi. MİLA Eğitim Koordinatörü Dr. Ramazan Şamil Tatık, Müdür Yardımcısı Yusuf Artuç, Müzik ve Ritim Atölyesi Yürütücüsü Dr. Yalçın Dicle ve Robotik Kodlama Atölyesi Yürütücüsü Dr. Fevzi İnan Dönmez, TRT ve A Haber muhabirlerine MİLA’yı tanıttı.
 
Muhabirlere MİLA’nın eğitimci kadrosunun nasıl belirlendiği, hizmet içi eğitim süreci, yemeklerin diyetisyen desteğiyle mevsime uygun hazırlanması ve öğrencilere yönelik psikolog desteği gibi konularda bilgiler aktaran MİLA Eğitim Koordinatörü Dr. Tatık, atölye derslerinin ağırlıklı olarak üniversitemizin akademik personeli tarafından verildiğini söyledi. Dr. Tatık, MİLA’nın külliyemizde yer almasının eğitimci kadrosunun bilimsel araştırma projelerine katkıda bulunma ve çeşitli eğitim etkinliklerine katılabilmesini kolaylaştırdığına dikkat çekerek, Muş Alparslan Üniversitesinin kurumsal desteğinin, MİLA’nın en güçlü yönü olduğunu vurguladı.
 
Kültürel Çeşitliliği Erken Yaşta Tanıyorlar
 
Müdür Yardımcısı Yusuf Artuç, MİLA’daki eğitim anlayışı ve günlük uygulamalar hakkında verdiği bilgilere ek olarak halk oyunları atölyesine vurgu yaptığı açıklamalarında, atölyede Muş yöresi başta olmak üzere farklı yöresel oyunların öğretildiğini, böylece Minik Lalelerin halk oyunları üzerinden Anadolu’nun kültürel çeşitliliğini erken yaşta tanıma fırsatı yakaladığını kaydetti. 
 
Robotik Kodlama Atölyesinde, programlamanın temeli olan algoritma hazırlamaya ilişkin etkinlikler yapıldığını ifade eden Dr. Fevzi İnan Dönmez, sıralı işlemler bilgisi olarak tarif edilebilecek algoritma hazırlamada çocukların, bir işin hazırlanış aşamasından bitiş aşamasına kadar işlemleri sıralamayı öğrendiğini söyledi. Dr. Dönmez, “Bu sıralama bilgisini Minik Lalelerimize farklı etkinliklerle kazandırarak onların kodlamaya doğru ilk adımlarını atmalarını sağlıyoruz.” dedi.
 
Ritim Eğitimi Problem Çözme Becerilerini Geliştiriyor
 
MİLA’daki Müzik ve Ritim Atölyesi hakkında açıklamalarda bulunan Dr. Yalçın Dicle ise şunları söyledi: “Ritim, hayatımızın en güçlü yapı taşlarından... Ancak giderek daha hareketsiz ve ritimsiz bir topluma dönüşüyoruz. Çocuklar eskisi gibi el çırpmıyor, oynamıyor, dans etmiyor, neredeyse koşmuyor, yürümüyor daha doğrusu bütün bunları nasıl yapacaklarını bilmiyor. Oysa temel koordinasyon faaliyetlerini etkileyen ritim becerisi, özellikle okul öncesi dönemde kazandırılmazsa, ileriki yaşlarda edinilmesi zor bir beceridir.
 
Ritim eğitiminin ritmik sayabilme, analitik düşünme, problem çözme gibi becerileri pekiştirdiği, matematikteki başarıya da katkısı olduğu bilinmektedir. Çocuklardaki neredeyse yürüyememe, koşamama ve hatta oynayamama sorunlarına karşı ritim eğitiminin faydalarını çalışmalarımızda yakinen görmekteyiz. Ritim çalışmalarının duygusal sorunlarla, içe dönüklükle veya şiddet eğilimiyle başa çıkılmasında da faydası vardır. Minik Laleler ile yürüttüğümüz atölye çalışmalarında, yavrularımızın bu tarz sorunların çözümü noktasında da olumlu yönde ilerlediğini görmekten büyük memnuniyet duyuyoruz.”
 
“Muş Ovasının Minik Lalelerini Özenle ve Bilgelikle Yetiştiriyoruz” sloganıyla 2017’de faaliyete geçen MİLA’da, 18-36 ay, 37-48 ay, 49-59 ay ve 60 ay ve üstü olmak üzere dört sınıfta yürütülen eğitim faaliyetleri; Robotik Kodlama, İşaret Dili, Drama, Müzik ve Ritim, İngilizce, Halk Oyunları, Beden Eğitimi ve Değerler Eğitimi başlıklı sekiz atölye ile destekleniyor.