Muş Alparslan Üniversitesi
 
Akademisyenlerimiz Matematik Öğrenme Güçlüğünü Yenmek İçin Dernek Kurdu

Eğitim Fakültemizin öğretim elemanları toplumsal gelişimi olumsuz yönde etkileyen temel bir eğitim sorunu olan matematik öğrenme güçlüğü konusunda önemli bir adım atarak Diskalkuli Derneği kurdu. Matematik öğrenme güçlüğüne ilişkin farkındalık yaratarak bu sorunu yaşayan öğrencilerin gelişimine katkıda bulunmak amacıyla faaliyet gösterecek dernek, Türkiye’de bir ilk olma özelliği taşıyor.

 

Yönetim kurulunda Matematik Eğitimi, Psikolojik Rehberlik ve Danışmanlık, Özel Eğitim ve Sınıf Eğitimi ana bilim dallarında görevli öğretim elemanlarımızın da yer aldığı derneğin başkanı Dr. Öğretim Üyesi Yılmaz Mutlu, derneğin misyonu ve hedefleri hakkında açıklamalarda bulundu. Diskalkuli Derneğinin Muş Alparslan Üniversitesi Eğitim Fakültesi akademisyenleri ile matematik, özel eğitim, psikolojik rehberlik ve danışmanlık öğretmenleri ve öğretmen adaylarının öncülüğünde kurulduğunu belirten Dr. Öğr. Üyesi Mutlu, eğitim camiası başta olmak üzere toplumda diskalkuliye, diskalkulinin nedenlerine ve tanılama yöntemlerine dair farkındalık oluşturmayı hedeflediklerini söyledi.

 

Diskalkuli Önemli Bir Eğitsel Sorundur

Matematikte düşük başarılı öğrenciler için iyileştirici güncel eğitsel müdahale yöntemlerinin bilinmesine ve geliştirilmesine katkı sağlayarak öğrencilerin matematiksel gelişimine destek olmak maksadıyla yola çıktıklarını dile getiren Dr. Öğr. Üyesi Mutlu, şöyle konuştu: “Matematik öğrenmeye özgü güçlüklere sebep olan çeşitli durumları ifade etmek için kullanılan diskalkuliyi, aritmetik becerileri edinme yetisini etkileyen bir durum olarak tanımlayabiliriz. Birçok farklı öğrenme güçlüğü türünden biri olan diskalkuli, en az disleksi kadar yaygın ve akademik beceriler açısından da bir o kadar önemlidir. Buna rağmen maalesef hem eğitim camiasında hem de toplumda bu sorunun çözümüne yeterince değer verilmemektedir.

 

Toplumda matematik öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilere dönük yanlış ve basmakalıp düşünceler var. Oysa diskalkuli zihinsel yetersizlik ve düşük başarıdan farklı bir durumdur. Diskalkulik öğrenciler yaşıtları kadar zeki olsalar da matematiksel kavramları ve becerileri kavramada, hatırlamada ve aktarmada zorluk yaşayabilmektedirler.

 

Diskalkulinin Etkileri Yaşam Kalitesini Olumsuz Etkiliyor

Diskalkulik öğrenciler tanılanmadıkları ve onlara bilimsel bir bakış açısıyla müdahaleye yönelik yeterli araçlar mevcut olmadığı için akranlarıyla aynı sınıf ortamında ve aynı yöntemlerle eğitim görmek mecburiyetinde kalıyorlar. Bu adaletsiz durum öğrenciye başarı getirmediği gibi onu psikolojik açıdan da içinden çıkılmaz durumlara sürükleyebilmektedir. Sonuç itibariyle bu konuda sıkıntı yaşayan öğrenciler meslek tercihinden yaşam kalitesini belirleyen günlük pratiklerine kadar geniş bir yelpazede olumsuz etkilerle yüzleşmek zorunda kalabilmektedirler.

 

Derneğimiz aracılığıyla alanın uzmanı hocalarımızın öncülüğünde, diskalkulik öğrencilerin eğitiminde rol alacak yetkin eğitimciler yetiştirmeyi arzu ediyoruz. Bu yolla yetişen nitelikli eğitimcilerin gönüllü katılımları ile diskalkulik ve düşük başarılı öğrencilere birebir eğitim verilmesine aracılık ederek de önemli bir boşluğu dolduracağımıza inanıyoruz.

 

Muş’ta kurduğumuz ve Türkiye’de doğrudan bu alanda faaliyet gösterecek ilk sivil toplum kuruluşu olan derneğimizin yakın gelecekte başka illerde de şubelerinin açılmasını umuyoruz. Diskalkuli Derneği’nin kuruluşunda rol alan arkadaşlarıma, derneğin kuruluş sürecinde desteklerini ve teşviklerini esirgemeyen Rektör Hocamız Prof. Dr. Fethi Ahmet Polat’a ve Eğitim Fakültesi Dekanımız Prof. Dr. İbrahim Erdoğan’a teşekkür ederim.”