Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisinin [Anemone Journal of Social Sciences of Mus Alparslan University], Kasım 2017 tarihli yeni sayısı (Cilt: 5 - Sayı: 3) bilim dünyasının istifadesine sunuldu.
Uluslararası hakemli bir dergi olan ve farklı disiplinlerdeki özgün ve nitelikli çalışmaları bilimsel bir yaklaşımla ele almak amacıyla beş yıldır yayımlanan Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisinin bu sayısında 16 çalışma yer alıyor.
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisinin editörü Yrd. Doç. Dr. Ömer Esen, derginin son sayısındaki makalelerin belirlenmesinde, önceki sayılarda olduğu gibi imkânlar ölçüsünde sosyal bilimlerin her alanından özgün ve nitelikli bilimsel çalışmalara yer vermeye ve farklı alanlardan araştırmacıların bilimsel birikimlerini paylaşabildiği bir ortam oluşturmaya dikkat edildiğini söyledi.
Anemon’un Yeni Sayısında Yer Alan Makaleler
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisinin Kasım 2017 sayısında yer alan makaleler şunlar:
İnci Öztürk Fidan’ın “Hedonizmden Püritanizme: Eğitim Felsefesine İlişkin Bir Değerlendirme” başlıklı makalesinde, hedonizm ve püritanizm akımlarına ilişkin felsefî ve kuramsal tartışmalara yer veriliyor. Dr. Barış Mutlu’nun “Kierkegaard’da ‘Estetik’in Yeri ve Sınırları” başlıklı makalesinde, Danimarkalı filozof ve teolog Soren Kierkegaard’ın temel tezi bağlamında “estetik” başta olmak üzere varoluş aşamaları üzerinde duruluyor.
Dr. Menşure Kolçak ve A. Taha ARPA’nın “Türkiye ve OECD Ülkelerinde Sosyal Güvenlik Harcamaları” isimli çalışmalarında, 2000 sonrası dönemde Türkiye’nin sosyal güvenlik harcamalarının bütçe büyüklükleri içindeki yeri karşılaştırmalı olarak inceleniyor ve çözüm bekleyen sorunlar tartışılıyor. Dr. Hayrullah Kahya’nın “Karamanlıca Bir Zebur’da Yapı Bakımından Devrik Cümleler” konusuna eğildiği makalesinde, Grek harfli Türkçe (Karamanlıca) ile yazılmış bir Zebur’da (Psaltrion) geçen devrik cümleler, yapıları bakımından inceleniyor.
Dr. Burçin Gökkurt Özdemir’in “Öğretmen Adaylarının Olasılık Kavramlarına İlişkin Alan Bilgileri: Ayrık-Ayrık Olmayan Olaylar, Bağımlı-Bağımsız Olaylar” adlı çalışmasında, öğretmen adaylarının olasılık konusundaki bazı temel kavramlara yönelik alan bilgileri araştırılıyor. Dr. Muhammet Hanifi Ercoşkun ve Nesibe Ağırman’ın “Sınıf Öğretmenlerinin Öğretmen Yeterlik ve Öğretmen Liderlik Düzeylerinin Değerlendirilmesi” başlıklı makalelerinde, sınıf öğretmenlerinin öğretmen yeterliklerinin ve lider öğretmen özelliklerinin ne düzeyde olduğu, yeterlik ile liderlik arasındaki ilişki ve öğretmen yeterliğinin öğretmen liderliğini yordayıp yordamadığı konuları üzerinde duruluyor.
Doğan Özlük’ün “İran ve Türkiye Eğitim Sistemlerinin Amaçlarının Karşılaştırmalı Analizi” başlıklı çalışmasında, tarihi, kültürel, siyasi, ekonomik ve coğrafi ilişkilere sahip İran’ın ve Türkiye’nin eğitim sistemleri karşılaştırılıp benzerlikler ve farklılıklar tartışılıyor.
Dr. Özden Şahin İzmirli, Dr. Serkan İzmirli ve Ömer Kırmacı’nın “Teknoloji Entegrasyonu İçin Gerçekleştirilen Bir Mesleki Gelişimin Kara Kutusunun İncelenmesi” isimli çalışmalarında, öğretmenlere yönelik teknoloji entegrasyonu için gerçekleştirilen mesleki gelişim etkinliğinde karşılaşılan zorluklar ve bu zorlukların aşılmasına yönelik alınan kararlar analiz ediliyor.
Dr. Bünyamin Sarıkaya’nın “Türkçe Öğretiminde Görsel Okuma” başlıklı makalesinde, görsel okumanın Türkçe öğretimindeki yeri ve önemi, görsel okuma becerisine yönelik etkinlikler ve görsel okuma becerisinde kullanılan materyaller üzerinde duruluyor.
Dr. Muhammet Übeydullah Öztabak’ın “İlkokul 2. ve 3. Sınıf Öğrencilerinin Oynadıkları Oyunların İncelenmesi” başlıklı yazısında, ilkokul 2. ve 3. sınıf öğrencilerinin oynadıkları güncel oyunlar incelenerek, öğrencilerin ne tür oyunlar oynadıkları, sanal ortamda oynadıkları oyunların neler olduğu, oyunların bireysel veya grupla oynanmalarına göre farklılaşıp farklılaşmadığı ve ev dışında ya da okulda oynanan oyunların neler olduğu sorularına cevap aranıyor.
Dr. Ömer Arslan’ın “Kamu-Üniversite-Sanayi İşbirliği Yapılanma Çalışmalarının Türkiye Sanayisinin Gelişimine Olası Katkıları” başlıklı makalesinde, Türkiye’de Kamu-Üniversite-Sanayi İşbirliği (KÜSİ)’nin ülkenin sürdürülebilir, teknolojik dışa bağımlılığı azaltan, inovasyon ve Ar-Ge’ye dayalı ve katma değer üreten bir sanayi gelişimine olası etkileri ve imalat sektöründeki ara malların ülke içinde üretilmesi çabalarına olası katkıları ele alınıyor.
Erkan Tamtürk’ün “Kamu Yönetiminde Elektronik Belge Yönetim Sistemi” başlıklı çalışmasında, Elektronik Belge Yönetim Sistemi’nin (EBYS) kamuya sağlayacağı faydalar üzerinde durularak, bu alanda sıklıkla karşılaşılan sorunlar ve sistemin geliştirilebilmesine dönük çözüm önerileri dile getiriliyor.
Dr. Ertuğrul Cesur’un “Osmanlı Dönemi Sosyalizm Tartışmaları ve ‘İştirâk’ Kavramı” başlıklı yazısında, 19. yy’ın ikinci yarısında sosyalizm ile ilgili Osmanlı entelijansiyasında yaşanan tartışmalara ve kavram hakkında muhafazakâr çevrelerdeki pejoratif algının tarihsel arka planına ışık tutuluyor. Dr. Abdulkerim Bingöl’ün “Kur’an’ın Milliyetçiliğe Yaklaşımı” başlıklı makalesinde, çağlar boyu varlığını sürdüren, Kur’an’ın nüzul döneminde de toplumsal ilişkileri zehirleyen ve asrımızda büyük savaşlara neden olan milliyetçilik akımı hakkında Kur’an’ın yaklaşımı ele alınıyor.
İbrahim Aydın’ın “Pazarlama Perspektifinden Karşılaştırmalı Reklamlar” isimli çalışmasında, karşılaştırmalı reklamlar ile ilgili tarihsel gelişim, sınıflandırılması, güçlü ve zayıf yönleri gibi temel kavramlar inceleniyor ve bu reklam türü kullanılırken dikkat edilmesi gereken noktalar irdeleniyor.
Abdullah Kıran’ın “Uluslararası Hukukta Devletleri Tanıma ve Tanıma Teorileri” başlıklı yazısında, gerek uluslararası hukuk ve gerekse uluslararası ilişkilerde tanımlaması en zor kavramlardan biri olan devletleri tanıma ve tanıma teorileri ele alınıyor.